بازگشت
چرا با گذشت سالها از ثبت نام، هنوز برای بعضی از متقاضیان انتخاب واحد صورت نگرفته است؟
سه دلیل عمده عامل این عدم انتخاب واحد تعدادی از متقاضیان بوده است: آورده مالی پایین – تاخیر در تکمیل موجودی حساب (اولویت با افرادی است که تکمیل آورده را زودتر انجام داده باشند) – عدم حضور در زمان دعوت (در این صورت متقاضی به انتهای صف منتقل میشود)
مراحل انتخاب واحد به چه صورت میباشد؟
پس از دعوت از سوی کارگزاری (پیامک یا سامانه خدمات الکترونیک)، متقاضی به قسمت انتخاب واحد مراجعه نموده و بعد از تکمیل موجودی، نسبت به انتخاب واحدهای پیشنهادی از طرف همکاران کارگزاری اقدام مینماید. (واحدهای پیشنهادی از طریق سامانه وزارت راه و شهرسازی بوده و همکاران کارگزاری نقشی در انتخاب آن ندارند)
تفاوت بین مسکن مهر 99 ساله و ملکی چیست؟
مسکن مهر 99 ساله فاقد سند تک برگی و مالکیت قطعی بوده و سالانه مبلغی به عنوان اجاره عرصه از سوی مالکان به دولت پرداخت میگردد که بعد از 99 سال مالکیت به نام متقاضی انتقال مییابد. ولی در صورت پرداخت هرینه خرید عرصه، مسکن مهر به حالت خود مالکی تغییر پیدا کرده و مالکیت به صورت دائم به متقاضی انتقال مییابد.
قیمت عرصه به چه صورت محاسبه میشود؟
بر مبنای کارشناسی از طرف وزارت راه و شهرسازی و به قیمت روز و به صورت پرداخت نقط یا اقساط محاسبه میگردد. علاوه بر این تخفیفات ویژه برای اقشار خاص نیز اعمال میشود.
منظور از قرارداد 5 برگی و تک برگی چیست و چرا رنگ دفترچه ها فرق میکند؟
قرارداد تک برگی به صورت موقت بوده و فاقد نقل و انتقال قانونی میباشد. ولی قرارداد پیش فروش موسوم به سندهای پنج برگی به صورت دائم دارای امکان نقل و انتقال در صفحات آن میباشد. رنگ سندهای فازهای مختلق متفاوت بوده ولی محتویات تفاوتی ندارند. فاز 11 به رنگ آبی، فاز 8 به رنگ سبز، فاز 5 به رنگ بنفش و فاز 9 به رنگ زرد میباشد.
در صورت گم کردن قرارداد 5 برگی چه اقدامی باید انجام داد؟
در صورت مفقود شدن سند پنج برگی، با مراجعه به دبیرخانه کارگزاری مسکن مهر باید اعلام مفقودی نمود و فرمهای مربوطه رادریافت کرد. در این صورت باید اقداماتی را نیز انجام داد. شامل: حضور 3 نفر به عنوان شاهد در دفترخانه رسمی و شهادت گم شدن سند، تهیه استشهاد و مراجعه به شورای حل اختلاف، چاپ در روزنامه رسمی کشور و اعلام مفقودی. پس از اتمام مراحل فوق و پس از طی مدت زمان 3 الی 6 ماه میتوان نسبت به صدور سند پنج برگی اقدام کرد.
بعد از طی کردن چه روالی میتوان واحد را تحویل گرفت؟
متقاضی بعد از اخذ سند پنج برگی و در صورت نیاز نقل و انتقال، مراحل را طی میکند و نسبت به تحویل واحد خود اقدام مینماید. پس از دریافت کارت قسط به همراه اصل سند پنج برگی و کارت شناسایی، متقاضی برای دریافت نامه تحویل واحد خود به قسمت تحویل واحد کارگزاری مسکن مهر مراجعه مینماید. در نهایت متقاضی پس از اخذ نامه تحویل به پیمانکار مربوطه مراجعه میکند و کلید واحد خود را دریافت مینماید. دستوالعمل مربوطه به زودی ابلاغ و اطلاعرسانی میگردد.
آیا خرید و فروش مسکن مهر قانونی است؟
خرید و فروش مسکن مهر در صورتی که دارای سند پنج برگی بوده و مراجعه به قسمت نقل و انتقالات ثانویه به شخص خریدار انتقال پیدا کند، قانونی میباشد.
چه زمانی متقاضی میتواند برای دریافت کارت قسط اقدام کند؟
معمولا بعد از آماده تحویل بودن واحد مسکونی، متقاضی میتواند نسبت به دریافت کارت قسط اقدام نماید.
با توجه به این که سالها پیش آورده پرداخت شده، آیا سود بانکی به این پول تعلق میگیرد؟
طبق سازوکار و مقررات بانکی، سود بانکی به سپرده تعلق میگیرد.
در صورت فوت مالک مسکن مهر سرنوشت پرداخت اقساط چه میشود؟
بعد از فوت مالک، نماینده ورثه قانوی از طرف خانواده به عنوان وارث معرفی شده و تمام امور طبق روال عادی پیگیری میشود.
آیا میتوان از شرکت عمران پردیس خانه خریداری کرد؟
با توجه به اتمام ثبت نام مسکن مهر در سالهای گذشته و همچنین پرشدن تمامی ظرفیت موجود در شهر جدید پردیس این موضوع امکانپذیر نمیباشد.
به چه صورت میتوان در پردیس زمین خریداری کرد؟
شرکت عمران در طول سال چندین مرحله نسبت به فروش املاک و مستغلات در شهر جدید اقدام مینماید و علاقهمندان میتوانند با شرکت در مزایده نسبت به خرید به صورت نقدی و اقساطی اقدام نمایند. همچنین میتوان با مراجعه به مشاورین املاک قانونی در سطح شهر نیز به صورت آزاد زمین خریداری کرد.
چرا در فاز 11 رنگ نمای ساختمانها فرق میکند و در این فاز واحدها با امکاناتی مثل پکیج تحویل داده میشود؟
تفاوت رنگ نمای بلوکها در فاز 11 برای تفکیک ساده زونهای پنج گانه است. با توجه به عدم وجود پارکینگ مسقف و پایین بودن متراژ واحدها نسبت به فازهای دیگر، قبل از تحویل واحدها در فاز 11، نسبت به نصب پکیج و کولر اقدام میگردد.
نحوه انتخاب مدیر بلوک به چه صورت است؟
پس از مراجعه 20 درصد از اعضای بلوک، مدیر بلوک موقت از طرف شرکت عمران انتخاب میگردد و پس از مراجعه 70 درصد از اعضای بلوک، مدیر بلوک قطعی توسط ساکنین انتخاب میشود.
آیا امکان ملاقات با مدیرعامل شرکت عمران وجود دارد؟
در روزهای چهارشنبه هر هفته، ملاقات مردمی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در محل کارگزاری مسکن مهر برگزار میشود. حضور در این ملاقات، مستلزم دریافت نوبت از کارگزاری مسکن مهر میباشد.
دلیل حذف متقاضیان از سامانه مسکن مهر چیست؟
در صورت عدم تکمیل موجودی در زمان مقرر و کم بودن میزان موجودی از سقف تعیین شده (حداقل 15 میلیون تومان)، بعد از چند مرحله اخطار، حذف متقاضی از سامانه صورت میگیرد.
کدام فازها در پردیس زیر نظر شرکت عمران است و چه زمانی به شهردای تحویل داده خواهد شد؟
تمامی فازهای جدید (5، 8، 9 جدید، 9 قدیم و 11) زیر نظر شرکت عمران شهر جدید پردیس بوده و زمان تکمیل نهایی تحویل شهرداری پردیس میگردد. تا زمان تحویل به شهرداری، خدمات شهری این فازهای نیز برعهده شرکت عمران است.